Regulamin
DEFINICJE
Sklep Internetowy – dostępny pod adresem internetowym prowadzony przez Sprzedawcę Patrycję Sadowską sklep internetowy, dostępny pod domeną internetową: www.swojski-produkt.pl.
Sprzedawca – Patrycja Sadowska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „Pani Sadowska” Patrycja Sadowska z siedzibą Przemysłów 4, 99-413 Chąśno, NIP: 834-189-41-03 prowadząca serwis internetowy pod adresem: www.swojski-produkt.pl zwany dalej „Serwisem”, adres poczty elektronicznej: kontakt@swojski-produkt.pl.
Konsument – osoba fizyczna dokonującą zakupu w Sklepie Internetowym Sprzedawcy niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna wykonująca działalność gospodarczą lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna umowa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą, dokonująca zakupu w Sklepie Internetowym Sprzedawcy związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą.
Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna dokonująca zakupu w Sklepie Internetowym Sprzedawcy w celu bezpośrednio związanym z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej czynności prawnej wynika, że czynność ta nie posiada dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Zamawiający – Konsument, Przedsiębiorca na prawach Konsumenta lub Przedsiębiorca, korzystający ze Sklepu Internetowego na zasadach określonych w Regulaminie, w tym w szczególności w celu dokonania zakupów.
Regulamin – przedmiotowy dokument, określający warunki sprzedaży oraz działalności Sklepu Internetowego. Niniejszy Regulamin jest na podstawie przepisów art. 384 Kodeksu Cywilnego częścią Umowy sprzedaży zawartej z Zamawiającym.
Produkt – towar prezentowany w sklepie internetowym Serwisu.
Zamówienie – oświadczenie woli Zamawiającego, złożone za pośrednictwem Sklepu Internetowego Sprzedawcy, określające: rodzaj i ilość Produktów, sposób zapłaty, sposób dostawy, miejsce dostawy, oraz dane Zamawiającego, stanowiące złożenie przez Zamawiającego oferty zawarcia umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego.
- REGULACJE WSTĘPNE
- Sklep Internetowy, umożliwia kupowanie towarów przy pomocy sieci elektronicznej (Internet) – pod adresem: www.swojski-produkt.pl.
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa zasady zakupów w Sklepie Internetowym.
- Zamawiający powinien zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu najpóźniej w chwili składania Zamówienia.
- Umowa sprzedaży zawierana jest między Zamawiającym a Sprzedawcą.
- Umowa sprzedaży Produktów zawierana jest zgodnie z przepisami prawa polskiego.
- Sklep Internetowy posiada siedzibę na terenie Polski
- ZASADY DOKONYWANIA ZAKUPÓW
- Sklep Internetowy służy do dokonywania zakupów wybranych Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
- Zakupy w Sklepie Internetowym mogą być dokonywane przez osoby prawne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, pełnoletnie osoby fizyczne.
- Sprzedawca umożliwia realizację zamówienia i dostawę Produktów na terenie wybranych miast Polski podanych pod posstacią kodów pocztowych (www.swojski-produkt.pl/koszyk-zamowienie-kod). Realizacja zamówienia i dostawy na innym obszarze jest możliwa tylko po wcześniejszym kontakcie i otrzymaniu jednoznacznego potwierdzenia od Sprzedawcy.
- Ceny wszystkich Produktów widoczne w Sklepie Internetowym to ceny brutto (zawierające podatek VAT), wyrażone w złotych polskich.
- Produkty mogą nieznacznie odbiegać wagą od podanej wagi na stronie Serwisu. Podane ceny są cenami za porcje, a Klient dodając Produkt do wirtualnego koszyka zgadza się na otrzymanie Produktu, którego waga będzie się różnić o +/– 10%.
- W celu złożenia zamówienia należy wykonać następujące kroki:
- Wybrać kod pocztowy dostępny na liście obsługiwanych lokalizacji;
- Wybrać Produkt lub Produkty i dodać je do wirtualnego koszyka;
- W widoku Koszyk użyć przycisku „Przejdź do realizacji zamówienia”;
- Wybrać termin dostawy, uzupełnić wymagane dane osobowe i wybrać metodę płatności;
- Nacisnąć przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
- Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail z potwierdzeniem zamówienia, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Sklep Internetowy zastrzega, że może zaistnieć sytuacja, kiedy nie wszystkie zamówione Produkty będą dostępne. W takim przypadku Zamawiający otrzyma wiadomość z informacją o brakach lub Produkty zostaną niedodane do zamówienia, a po dostawie zostanie zlecony zwrot środków za brakujące Produkty.
- Ze względu na charakter sprzedawanych produktów mogą się one różnić od przedstawionych na zdjęciach.
- FORMY PŁATNOŚCI I CENY
- Zamawiający ma możliwość dokonania płatności poprzez płatność elektroniczną (przelewem elektronicznym lub kartą) a także przy odbiorze gotówką. Po wybraniu formy płatności Zamawiający zostanie poinformowany o numerze rachunku, na który dokonać należy przelewu oraz o numerze zamówienia, który wskazać należy w tytule przelewu, bądź automatycznie zostanie przekierowany do bramki z płatnością.
- Dostępne formy płatności:
- Karty płatnicze Visa i MasterCard;
- Przelew elektroniczny;
- BLIK;
- Portfel elektroniczny;
- Płatność gotówką przy odbiorze.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest mBank S.A.
- WARUNKI DOSTAWY TOWARÓW
- Zamówienie zostanie zrealizowane zgodnie z wybraną datą w formularzu zamówień przez Zamawiającego.
- Produkty dostarczane są wyłącznie na terenie adresów znajdujących się pod kodami pocztowymi znajdujących się w punkcie 8 niniejszego regulaminu oraz dostępne są w formie listy przy przystąpieniu do etapu zakupowego.
- Zamówienia realizowane będą za pomocą własnego transportu, dostawa zamówionych Produktów jest zawsze darmowa.
- Zamówienia realizowane są od kwoty minimalnej 80 złotych zamówionych Produktów.
- Do każdego zamówienia doliczana jest opłata w wysokości 5 złotych brutto za pakowanie zamówienia.
- ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Konsument, który zawarł umowę na odległość, ma prawo od niej odstąpić bez podawania przyczyny w terminie 14 dni kalendarzowych, z zastrzeżeniem 6 ust. 2.
- Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- W której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- Zamówienie może zostać anulowane, gdy:
- Formularz Zamówienia zostanie wypełniony częściowo (w szczególności gdy podany zostanie błędny adres e-mail, telefon kontaktowy bądź adres dostawy);
- Zamawiający na którymkolwiek z etapów składania Zamówienia, zaprzestanie wykonywania kolejnych kroków, przez co nie ukończy procesu składania Zamówienia;
- Na wyraźne życzenie Zamawiającego zgłoszone do Sprzedawcy.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone w następującej formie:
- Pisemnie na adres: Patrycja Sadowska, Przemysłów 4, 99-413 Chąśno;
- W formie elektronicznej poprzez wysłanie wiadomości na adres: kontakt@swojski-produkt.pl;
- Do oświadczenia należy dołączyć dowód zakupu.
- Wzór oświadczenia odstąpienia od umowy zawarty jest z Załączniku 1 niniejszego Regulaminu.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie – nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia – zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia produktów. Pieniądze powinny zostać zwrócone w taki sam sposób, jakiego wcześniej użył kupujący, chyba że wyraził on zgodę na inną formę zwrotu wpłaconych środków (o ile nie łączy się to dla niego z dodatkową odpłatnością).
- Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedawcy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić Produkt na adres: Patrycja Sadowska, Przemysłów 4, 99-413 Chąśno.
- POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
- Klient w przypadku, jeżeli stwierdzi wady Produktów, ma prawo złożenia reklamacji. Złożenie reklamacji musi nastąpić w 24 godziny od momentu dostawy.
- Reklamację należy przesłać na adres kontakt@swojski-produkt.pl.
- Rozpatrzenie reklamacji następuje w terminie 5 dni roboczych od daty złożenia reklamacji.
- O sposobie rozstrzygnięcia reklamacji Klient zostanie poinformowany na adres e-mail, z którego dokonano zgłoszenia reklamacyjnego.
- W przypadku gdy wskutek rozstrzygnięcia reklamacji ma nastąpić zwrot ceny za Produkty objęte taką reklamacją, należy podać numer konta, na które taki zwrot zostanie dokonany.
- OBSŁUGIWANE KODY POCZTOWE
- Kody pocztowe dostępne pod adresem www.swojski-produkt.pl/koszyk-zamowienie-kod
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmiany niniejszego Regulaminu w szczególnych przypadkach, w tym w razie konieczności dostosowania zapisów Regulaminu do przepisów prawa, do zaleceń, nakazów, orzeczeń, postanowień, interpretacji, wytycznych lub decyzji uprawnionych władz publicznych, a ponadto w związku z rozbudową lub zmianą Sklepu Internetowego, koniecznością dostosowania warunków technicznych, koniecznością usunięcia omyłek pisarskich, z przyczyn organizacyjnych oraz w celu poprawy jakości świadczonej obsługi. Informacja o zmianie Regulaminu zostanie umieszczona na stronie Sklepu Internetowego: www.swojski-produkt.pl.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- Zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży;
- Skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy o prawach konsumenta.